U bent hier

Thema pagina's

  • Crisisplan

    Van losse plannen naar één integraal crisisplan

     

    Uit de zelfevaluaties Crisisbeheersing en OTO is naar voren gekomen dat de meeste instellingen nog niet beschikken over een crisisplan zoals dit in het Kwaliteitskader crisisbeheersing en OTO wordt bedoeld.

  • OTO Themamiddag 28 november 2017

    Een verstoring, uitval of aantasting van de infrastructuur kan een ramp of crisis veroorzaken met alle gevolgen van dien. Met de komst van de digitale samenleving zijn we afhankelijker geworden van de ict-infrastructuur. Het maakt ons kwetsbaar. Het is een kwestie van tijd dat een digitale ramp zich ook voltrekt in de gezondheidszorg in Nederland. Wees voorbereid!

     

  • Netcentrisch werken


    File 438

    Netcentrisch werken verbetert de snelheid van met name de beeldvorming voor alle betrokken partijen van de opgeschaalde zorg waardoor meer tijd over blijft voor oordeelsvorming en besluitvorming.

  • Crisiscommunicatie

    Bij rampen en crisissituaties gaat het vaak mis in de crisiscommunicatie. Tegenwoordig staat dit onderwerp prominent op de agenda van een crisisbeleidsteam. Crisiscommunicatie is gebaseerd op drie belangrijke hoofdpijlers. Deze zijn:

  • E-learning

    E-learning wordt geassocieerd met leeractiviteiten waarbij je interactief gebruik maakt van een computer die verbonden is met een computernetwerk. Ofwel; e-learning is elke leervorm die gebruik maakt van een computernetwerk voor distributie, communicatie over en weer en facilitering. 

  • CBRN

    Hier vindt u beschikbare informatie over CBRN, de komende conferenties en het beschikbare opleidingsaanbod. 

  • Slachtofferinformatie

    Sinds de rampen van Volendam en Enschede is duidelijk dat de registratie van slachtoffers door de hulpdiensten beter kan en moet. Daarnaast is ook vastgesteld dat de verwachtingen van publiek en bestuurders over slachtofferinformatie misschien niet altijd reëel zijn.